דילוג לתוכן

מצגת ותרגיל (מגניב במיוחד) לשיעור השלישי של אינקסקייפ

יוני 23, 2011
בשיעור השלישי למדנו:
– למקם טקסט על עקומה
– לערוך את המרווחים בין אותיות ואת המיקום שלהם בתוך טקסט
– לערוך בזריזות וביעילות את ידיות הבקרה של הנקודות בעקומות בעזרת המקלדת
– למזג, לחתוך ולחבר בצורות שונות בין עקומות בעזרת פעולות בוליאניות
– לבצע הרחבה והצרה של הנתיבים שלנו בלחיצת כפתור וליצור תבניות מורכבות בזריזות
– להמיר תמונות לא-ווקטוריות לנתיבים בעזרת הפונקציה Trace Bitmap
– לפתוח קבצי אינקסקייפ (SVG) בגימפ, ולייבא את הנתיבים במידת הצורך
האם השיעור השלישי היה השיעור האחרון של תוכנת הגרפיקה הווקטורית המגניבה,  או שלא? 🙂
(אתם תחליטו, בקבוצת הפייסבוק שלנו)

המצגת של השיעור השלישי מצורפת פה:
Powerpoint
PDF

בעמוד האחרון של המצגת, יש דוגמאות לכמה מהדברים הנחמדים שאפשר לעשות עם אפקטים, פילטרים והרחבות, כפי שהודגם בסוף השיעור האחרון. אלו יהיו הנושאים לשיעור הרביעי (והבאמת אחרון) של אינקסקייפ, אם תבחרו לקיים אותו. אם לא, נעבור לתוכנת התלת מימד המהוללת, בלנדר!

עדיין לא התקבלו תרגילים מהשיעור הקודם (עיצוב לוגו). לא ניתן להדגיש מספיק את חשיבותם של שיעורי בית, אז מאוד מומלץ לעשות מאמץ, להקדיש את הזמן ולהגיש. שיעורי הבית לשיעור השלישי, שהפעם יהיו פרקטיים ויכולים לעזור לעמותת שב"י, הם:

לעצב חולצה עם מסר זכויות בעלי-חיים (בעיקר בתחום הטבעונות, אך לא רק)!
אלו העיצובים הקיימים של החולצות המוצעות ע"י העמותה.
אתם מוזמנים לעצב חולצות חדשות, בהתבסס על טקסט, איורים ועוד.
ניתן לעצב באינקסקייפ (המתאימה במיוחד למשימה שכזו) או בגימפ, או בשילוב.

אם תצרפו איורים לעיצוב, מומלץ להשאיר אותם פשוטים וסכמתיים, בעזרת צבעים חזקים, קווי מיתאר או צלליות. הכלי שהכרנו בשיעור האחרון, Trace Bitmap, ממיר תמונות רגילות לצורות מופשטות יותר ויכול להתאים מאוד לעיצובי חולצות.

העיצובים לא בהכרח יתקבלו, אך במידה וכן הם עשויים להפוך לחולצות של ממש שיימכרו לתורמים ויסתובבו ברחבי הארץ. ואיך שלא יהיה, זו משימה מרעננת ופרקטית במיוחד. העלו את עיצוביכם לקבוצת הפייסבוק שלנו והם יישלחו לוועד העמותה לבדיקת התאמה לליין הקיץ המתקרב!

No comments yet

כתיבת תגובה